معرفی واحد سامانه‌های اداری و مالی

​​​​
​یکی از واحدهای مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه، واحد سامانه‌های اتوماسیون اداری و مالی است. ماموریت این واحد تحلیل، نیازسنجی، استقرار و پشتیبانی سامانه‌های کاربردی حوزه اداری و مالی در دانشگاه می‌باشد.

این واحد از سال 1374 در راستای تامین نیازهای دانشگاه، آغاز به فعالیت نموده است. تا سال 1382 نیازمندی واحدهای مختلف به صورت مجزا به شکل سامانه‌های جزیره‌ای برطرف می‌شد، با توسعه فناوری اطلاعات و خدمات آن در دانشگاه و به منظور یکپارچه‌سازی و تحت وب بودن سامانه‌ها، بررسی نیاز و تحلیل فرایندهای دانشگاه از سال 1382 آغاز و سرانجام در سال 1385 این سامانه در سراسر دانشگاه جهت الکترونیکی نمودن فرایندهای اداری، مالی و مکاتباتی پیاده‌سازی و راه‌اندازی شد.

در حال حاضر مجموعه سامانه‌های اتوماسیون اداری و مالی دانشگاه‌ در چهار حوزه مکاتبات، مالی، منابع انسانی و لجستیک، با 24 سامانه مختلف و حدود 3000 کاربر در حال خدمت‌رسانی به کاربران دانشگاه است.

شرح وظایف:

  • همکاری با واحدهای دانشگاه برای توسعه سامانه‌ها
  • پیگیری و نظارت بر روند استقرار کامل سـامانه‌‌ها
  • نظارت، بهینه‌سازی و ارتقای کارایی سامانه‌ها
  • پشتیبانی و نگهداری از سامانه‌ها
  • تنظیم دسترسی‌ها و پیگیری رفع اشکالات مربوط به آن
  • نظارت بر به‌روزرسانی‌ها
  • پاسخگویی و راهنمایی در خصوص حل مسائل و مشکلات کاربران

 

پروژه‌های اجرا شده:

  • سامانه مکاتبات اداری: ثبت و گردش انواع نامه‌، جستجو و بایگانی الکترونیکی، ارسال پیام و غیره
  • سامانه انبار: ثبت فاکتور، حواله، رسید قبض انبار، امکان گزارش‎گیری و کنترل موجودی
  • سامانه اموال: تعریف و ثبت انواع دارایی، صدور بارکد، اطلاع دقیق از محل استقرار و تحویل‎گیرنده، محاسبه استهلاک، نقل و انتقال، امکان گزارش‎گیری
  • سامانه حسابداری: تعریف ساختار کدینگ، متمرکز سازی اطلاعات حسابداری، ثبت اسناد و تراکنشهای بانکی، کنترل مکانیزه گردش اسناد، کنترل مکانیزه مغایرت بانکی و تهیه گزارشات
  • سامانه بودجه و اعتبارت: تعریف رویدادهای بودجه و اعتبارات، فرایند بودجه‌ریزی، مدیریت تنخواه عاملین، پیاده سازی فرایند تجمیع اسناد و تهیه گزارشات
  • سامانه حسابداری عاملین: تعریف ساختار کدینگ، متمرکز سازی اطلاعات حسابداری، ثبت اسناد و تراکنشهای بانکی، کنترل مکانیزه گردش اسناد، کنترل مکانیزه مغایرت بانکی و تهیه گزارشات
  • سامانه حقوق و دستمزد: محاسبه اتوماتیک حقوق، ماموریت، میان دوره، دریافت اطلاعات احکام به صورت یکپارچه از سامانه پرسنلی
  • سامانه قراردادها: ثبت انواع قرارداد، ثبت جزئیات مالی پرداخت، ارائه گزارشات
  • سامانه تامین کنندگان: آرشیو اطلاعات تامین کنندگان، ثبت مشخصات و مستندات
  • سامانه پرسنلی: تعریف اطلاعات پایه سازمانی، ثبت و نگهداری کلیه اطلاعات و سوابق کارکنان در پرونده الکترونیکی، صدور و تایید انواع حکم، تهیه گزارشات
  • سامانه حضور و غیاب: ثبت و نگهداری اطلاعات اتوماتیک تردد کارکنان، تعریف قوانین، شیفت‎ها، مرخصی، ماموریت، تهیه گزارشات کارکرد ماهانه
  • سامانه تشکیلات سازمانی: تعریف ساختار رسمی دانشگاه و سطوح پستها، تعریف شغل‌های سازمانی، تعریف شرایط احراز و انتصاب پست، تهیه گزارشات
  • سامانه آموزش: تعریف تقویم و شناسنامه آموزشی، تعریف دوره‌های آموزشی، ثبت نتایج دوره، صدور گواهینامه آموزشی، تهیه گزارشات
  • سامانه رفاه (بخش بیمه): ثبت و آرشیو درخواست های جبران هزینه، مدیریت پرداخت جبران هزینه های درمانی، تهیه گزارشات
  • سامانه ارزیابی عملکرد: تعریف دوره‌های ارزیابی کارکنان، تعریف فرم‌ها و شاخص‌های مورد نیاز ارزیابی، گردش فرم ارزیابی عملکرد کارکنان، ثبت نتایج نهایی فرم‌ها، تهیه گزارشات
  • سامانه بازنشستگی: تعریف پرونده‌ الکترونیکی پرسنل بازنشسته، تخصیص شماره دفتر کل، صدور احکام بازنشستگی، محاسبه حقوق افراد بازنشسته جهت ارائه به سازمان بازنشستگی، تهیه گزارشات
  • یکپارچه‌سازی سامانه اتوماسیون اداری و سامانه جامع آموزشی، دانشگاهی: ارائه وب سرویس، مغایرت گیری، بررسی اطلاعات
  • سامانه ارسال پیامک: ارسال پیامک انواع پرداختهای مالی، ثبت اطلاعات شماره حساب و تعریف اشخاص
  • تغییر روش حسابداری از نقدی به تعهدی در سامانه حسابداری: تغییر ساختار کدینگ، تغییر الگوها و گزارشات
  • راه‌اندازی اسناد اتوماتیک بین سامانه‌ها: تولید سند اتوماتیک محاسبه استهلاک اموال و سند حقوق
  • تغییر نسل دستگاههای حضور و غیاب: انتخاب دستگاه،نصب و اتصال دستگاه شناسایی چهره
  • راه‌اندازی سرور حضور و غیاب: نصب نرم‌افزار حضورو غیاب، تعریف قوانین و پرسنل
  • یکپارچه‌سازی سامانه‌های پردیس عباسپور با دانشگاه: انتقال کلیه اطلاعات سامانه‌های استفاده شده پردیس به دانشگاه، راه اندازی سامانه‌های دانشگاه در پردیس عباسپور​​​​​​​​​​​​
 
ورود به سامانه:
 
اعضای محترم دانشگاه برای ورود به ​​​​​​​سامانه اتوماسیون اداری و مالی دانشگاه به آدرس  https://office.sbu.ac.ir مراجعه فرمایند.​​​​​​​
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​نکته: مرورگر مناسب جهت دسترسی به ​​این سامانه در حال حاضر آخرین نسخه IE است.

 

راهنما

ملزومات

واژه نامه